Shenyang J-8 II 

Samolot  przechwytujący Shenyang J-8 II 
Model Trumpeter 1:72 , wykonany w 2008 roku, bez elementów żywicznych i fototrawionych, uzupełnienie wnęk podwozia oraz wnętrza kabiny, przekonstruowanie fotela pilota, przekonstruowanie klap, wykonanie rozpraszaczy płomienia w dyszach silników, wykonanie czujników podczerwieni, luster oraz oszklenia w pociskach rakietowych

 

F-16CJ Block52+

 

Samolot wielozadaniowy  F16CJ Block52+
No.505 , XK-6, produkcyjny 99-1506, 
340 Mira (eskadra) baza Soula
Model : Hasegawa, 1:72, wykonany 2010-2011 bez elementów fototrawionych i żywicznych
Konwersja zestawu Hasegawy, zbiorniki CFT wykonane własnoręcznie na podstawie analizy fotografii i planów w czasopiśmie "Lockheed-Martin F-16", A.Wieliczko, S.Brzeg-Wieluński
Grecja jest największym ilościowo użytkownikiem wersji Block52+ , mając w posiadaniu 90 tych samolotów ( F-16I "Sufa" została rozwinięta na bazie  Block52+ i nie zalicza się bezpośrednio do tej odmiany). Hellenic Air Force były pierwszymi, które zakupiły tę wersję F-16 i od 2003 roku są intensywnie eksploatowane.

Ze względu na bardzo słoneczny i ciepły klimat Grecji barwy na samolotach ulegają szybkiemu zużyciu eksploatacyjnemu i blaknięciu. Ten element stanowił więc podstawową trudność w doborze barw i uzyskaniu ich odcieni. Oglądając fotografie stwierdziłem, ze barwy po kilku latach eksploatacji zupełnie się zlewają tworząc bez mała jednolitą, wyblakłą powierzchnię. Wykonałem więc malowanie z okresu początku eksploatacji, kiedy barwy były jeszcze wyraźnie rozróżnialne.

W pełni wielozadaniowe F-16CJ Block 52+ mogą przenosić i odpalać AGM-88 HARM bez podwieszenia zasobnika AN/ASQ-213 jednak dane celów muszą być przekazane we współpracy z EC-135 

 

Kolekcja F-16

Przekrój generacyjny F-16 : Block1 (AF.78-096, baza Hill, USAF) - samolot używany do testów ataków naziemnych- model Esci, zbudowany w 1995 roku,  Block40 (AF.86-546, baza Moody, USAF) - model Italeri, zbudowany w 1991 roku,  Block52+ (99-1506, baza Soula, HAF) - model Hasegawa (konwersja) zbudowany na przełomie 2010-2011 r.

 

(c) Copyright Jaroslaw Sobocinski 2008-2011